tisdag 24 juli 2012

Vånsjö Fjärilsträdgård

Idag har jag varit till Vånsjö Fjärilsträdgård som ligger i Torstuna. Det blåste liiite för mycket för att kunna fota men...några foton blev det med min mobil iallafall. Måste bara säga att jag älskar macron i min mobil, en Samsung Galaxy S III. Det blir jättebra bilder och ändå blåste det kraftigt.

Det finns jättefina fjärilar och andra insekter mm i Fjärilsträdgården och då finns det ju såklart även mycket fina blommor och växter. Det är värt ett besök. De har även ett Café så man kan ta med fika in i trädgården och sitta där och fika. Kikare, böcker och informationsmaterial finns att låna om man vill. För barnen så finns det även en liten utmaning att hitta olika fjärilar och insekter. Klarar dom att hitta alla så får dom ett Diplom.


Blåklint (Cyanus segetum)


Röd Rudbeckia (Echinacea purpurea)

Det blev några foton till men idag får ni nöja er med dom här. :)

Ha det gott!

//Louise

2 kommentarer:

  1. Det där blev ju verkligen jättebra bilder! Usch, vad jobbigt det blev nu.. Är själv sjuuukt sugen på en SIII. Försöker intala mig att jag inte behöver en ny, men det går inget vidare... :) (Läs: har nog redan bestämt mig) ;)

    Kan väl passa på att fråga iaf: är du nöjd med mobilen för övrigt?

    Kram, Maria

    SvaraRadera
  2. Tack Maria!

    Jag är jättenöjd med telefonen. Har inget att klaga på än så länge. :)
    Var egentligen inte heller i behov av en ny, meeen.... en telefon med bättre kamera i lockade. ;)

    Kram Lollo

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig.
Det gör mig jätteglad! :D